Logistyka jest największą branżą na świecie, odpowiadającą za 10% globalnego PKB. Nic więc dziwnego, że firmy inwestują coraz więcej środków w optymalizację procesów logistycznych.
Oto kilka korzyści, które można osiągnąć dzięki usprawnieniu procesów logistycznych:
Koszt wysyłki towarów jest oparty na objętości, wadze i odległości. Optymalizacja procesów logistycznych łańcucha dostaw pozwala uzyskać więcej z każdej przesyłki poprzez zmniejszenie ilości odpadów i zwiększenie wydajności. Prowadzi to do obniżenia kosztów, co może oznaczać wyższe zyski dla Twojej firmy.
Poprawiając poziom obsługi klienta i skracając czas dostawy, możesz zwiększyć przychody, oferując szybsze dostawy lub nawet lepsze produkty w niższym punkcie cenowym niż konkurencja. Pomoże Ci to zdobyć przewagę nad konkurencją i pozyskać nowych klientów.
Logistyka odgrywa istotną rolę w tworzeniu wizerunku Twojej marki wśród konsumentów. Na przykład, jeśli sprzedajesz wysokiej jakości produkty, które są szybko dostarczane do klientów po niskich cenach, wtedy będą oni postrzegać Twoją markę jako niezawodną i godną zaufania – co skłoni ich do ponownych zakupów w przyszłości.
Gdy procesy logistyczne są zoptymalizowane, istnieje mniejsze ryzyko wystąpienia problemów podczas tranzytu (np. opóźnień spowodowanych pogodą lub zatorami drogowymi). Zmniejsza to potencjalny negatywny wpływ na produktywność i zadowolenie klientów, co w ostatecznym rozrachunku może prowadzić do utraty biznesu i przychodów z powodu niezadowolonych klientów, którzy nie zdecydują się na ponowną współpracę z firmą z powodu niskiego poziomu usług świadczonych przez partnerów sieci łańcucha dostaw (takich jak przewoźnicy).