Jakie trzeba spełnić formalności, aby założyć własną firmę?

Biznes i finanse
strefa-wiedzy
Jakie trzeba spełnić formalności, aby założyć własną firmę?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wiele osób marzy o własnej działalności. Posiadanie firmy wiąże się bowiem z dużymi możliwościami rozwoju oraz niezależnością. Niemniej, jednak zanim będziemy cieszyć się z obliczania dochodów, musimy spełnić pewne wymagania formalne. Dlatego dobrze jest wiedzieć, co powinniśmy przygotować, aby rozpocząć naszą działalność.

Zależnie od charakteru firmy

Swój własny biznes możemy prowadzić w formie jednoosobowej działalności lub spółki. Oba te rozwiązania mają swoje wady i zalety. W tym pierwszym przypadku właściciel może w pełni decydować o losach firmy, ale przy okazji ponosi pełną odpowiedzialność prawną za wszelkie uchybienia. Dlatego wiele osób decyduje się na założenie przedsiębiorstwa jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Tutaj pierwszym formalnym krokiem jest napisanie umowy firmy i powołanie zarządu. Następnie ustalamy wysokość kapitału, jakim dysponujemy. Kolejną czynnością na drodze do własnego biznesu będzie rejestracja naszej spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym, a także nadanie jej numeru NIP (numer identyfikacji podatkowej). Na starcie swojej działalności przedsiębiorcy są dodatkowo zobowiązani do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych, który wynosi około 0,5% wartości kapitału firmy. Jak widać zakładanie przedsiębiorstwa, wiąże się z kilkoma formalnościami. Żeby ułatwić sobie ten proces, dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z usług niektórych biur rachunkowych takich jak np. https://www.drd.pl/zakladanie-spolek,465.html. Dzięki temu bowiem zyskamy fachową pomoc w dopełnieniu wszelkich dokumentacji związanych z naszym biznesem. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy warto tworzyć dwujęzyczną wersję strony www?
Czy warto tworzyć dwujęzyczną wersję strony www?
Strona internetowa firmy to doskonały sposób, aby dotrzeć do dużej liczby nowych odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się klientami. […]