Pasek klinowy to element, który napędza alternator. Obecnie w większości modeli samochodów odpowiada on także za pracę innych podzespołów: sprężarki układu klimatyzacji, pompy wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego oraz pompy cieczy chłodzącej.
Warto zwracać uwagę na stan tego elementu samochodu. Jego uszkodzenie czy nawet zabrudzenie smarem lub olejem silnikowym są już dostatecznym powodem do jego wymiany. Pęknięcie paska klinowego może skutkować rozładowaniem akumulatora lub nawet zgaśnięciem silnika, a tego każdy kierowca woli uniknąć. Dlatego gdy tylko zauważymy pierwsze oznaki jego awarii, należy kupić nowy, np. na https://b2b.rombor.com.pl/.
Paski klinowe to elementy, które z czasem zużywają się. Na ich krótszą żywotność mają wpływ niewłaściwie ustawione lub wyeksploatowane koła pasowe oraz zła praca napinacza. O tym, że powinniśmy sprawdzić stan paska klinowego świadczyć mogą m.in. szum w czasie pracy silnika, pisk, gwizdy, uderzanie o osłonę, dźwięki stukania lub ocierania. Łatwo poznać, że wymaga on wymiany. Widoczne na nim będą pęknięcia, oderwane kawałki gumy, przetarcia, otworki lub inne uszkodzenia mechaniczne.
Stan paska klinowego powinniśmy kontrolować regularnie, żeby nie dopuścić do jego pęknięcia w czasie jazdy. Zależnie od tego, jaką funkcję pełni on w naszym samochodzie może to skutkować nawet koniecznością przerwania podróży. Zaleca się wymianę co trzy, cztery lata. Paski klinowe w sklepie można znaleźć za około 20- 30 złotych. Żeby wybrać właściwy dla naszego pojazdu potrzebujemy podstawowych danych samochodu czyli jego marki i modelu oraz wiedzy na temat mocy i pojemności silnika.