Duża ilość dostępnych modeli sprawia, że z każdym rokiem coraz więcej skuterów jeździ po polskich drogach. Niestety pojazdy te, podobnie jak inne urządzenia mechaniczne od czasu do czasu ulegają awariom. Warto więc dowiedzieć się co sprawdzić, gdy skuter nie chce odpalić. Najczęstszą przyczyną braku zapłonu jest zapowietrzenie układu paliwowego. Zazwyczaj jest ono spowodowane rozszczelnieniem łączeń występujących pomiędzy bakiem, gaźnikiem, a filtrem paliwa.
Problemy z rozruchem silnika mogą być także spowodowane rozładowaniem się akumulatora. Brak prądu powoduje, że na świecy zapłonowej nie pojawia się iskra. Gdy jednostka napędowa nie odpala, warto również przyjrzeć się bliżej stacyjce do skutera. Zdarza się, że to właśnie ten element jest źródłem problemów. Niekiedy wystarczająca jest wymiana przepalonego bezpiecznika, przy poważniejszych usterkach konieczna może być naprawa całego podzespołu.
Innym popularnym powodem, dla którego silnik jednośladu nie chce zaskoczyć, jest zużycie świecy zapłonowej. Żeby zdiagnozować poprawność działania świecy, należy przyłożyć ją do metalowej obudowy silnika, a następnie uruchomić rozrusznik. Jeśli na świecy nie pojawi się iskra, może to oznaczać, że element ten zakończył swój żywot. Przyczyn problemów z rozruchem należy również poszukać w gaźniku. Nieprawidłowo wyregulowany gaźnik będzie podawał zbyt bogatą lub ubogą dawkę paliwa.
Źródłem problemów może być także zatkany układ wydechowy. Jeżeli wcześniej podczas jazdy z rury wydechowej dochodziły charakterystyczne wystrzały, trzeba przyjrzeć się bliżej temu elementowi. Nowe układy wydechowe, takie jak te znajdujące się na stronie https://www.czesci-moto.pl/k245,dla-motocykla-uklad-wydechowy-tlumiki-do-skuterow.html nie kosztują wiele, dlatego dobrze jest je wymienić, by pozbyć się problemów z rozruchem silnika skutera.