Gdy kupujemy samochód używany, zazwyczaj najbardziej obchodzi nas sprawność silnika, ale również stan blacharski. Dokładnie oglądamy całą karoserię, ale także podwozie, szukając ewentualnych ognisk korozji, a także wgnieceń, obtarć, rys i tym podobnych. Sprawdzamy, jakie czynniki najbardziej wpływają na degradację elementów blacharskich. Dowiemy się także, co można zrobić w razie wystąpienia rozmaitych uszkodzeń.
Nie da się ukryć, że dla elementów blacharskich najbardziej szkodliwa i niszczycielska jest korozja. Ta jednak nie pojawia się samoistnie, a zazwyczaj jest spowodowana różnymi czynnikami zewnętrznymi. Jest to oczywiście częsta jazda w trudnych warunkach atmosferycznych, takich jak deszcz czy śnieg. Jednak największe zniszczenia powodowane są przez sól drogową, której tak naprawdę nie unikniemy – trafia ona na powierzchnię blachy, gdy jeździmy po błocie pośniegowym. Dopóki na aucie są jedynie niewielkie ogniska rdzy, która jest powierzchowna, sytuację można jeszcze uratować. W innym przypadku elementy trzeba będzie wymienić na nowe.
Uszkodzenia blacharskie mogą wynikać też z kontaktu samochodu z gałęziami drzew czy kamieniami uderzającymi o elementy auta podczas szybkiej jazdy autostradowej. W tym drugim przypadku najczęściej zniszczeniu ulega maska i przedni grill. Na szczęście te elementy można łatwo wymienić. Ich szeroką ofertę znajdziemy za pośrednictwem strony https://www.fordczescibodo.pl/pl/c/Czesci-blacharskie/90. Wymiana natomiast nie jest trudna i możemy ją przeprowadzić nawet we własnym garażu.