W obecnych czasach spora część branży sprzedażowej przeniosła się do świata wirtualnego. Dzięki sprzedawaniu towarów przez Internet można płacić niższe podatki, mniejsze są też koszty utrzymania firmy. Dlatego też mnóstwo osób, zwłaszcza młodych, jako swój pierwszy biznes zakłada właśnie sklepy online. Warto zadbać, by były one naprawdę dostosowane do realiów XXI wieku, gdzie w powszechnym użyciu są urządzenia mobilne, a przeciętny człowiek coraz mocniej odchodzi od używania komputera stacjonarnego.
Przede wszystkim trzeba zadbać o to, by strona naszego sklepu internetowego była dobrze wyświetlana na praktycznie każdym urządzeniu. Nie może być więc ona skrojona tylko i wyłącznie pod duże ekrany komputerów osobistych. Przede wszystkim powinna poprawnie wyświetlać się na smartfonach i tabletach, umożliwiając łatwą i bezproblemową nawigację. Wyszukiwanie towarów powinno odbywać się na zasadzie podpowiedzi, tak by nie trzeba było wpisywać całej nazwy w wyszukiwarkę.
Nie tylko od strony klienta witryna sklepu internetowego powinna być możliwie jak najbardziej przejrzysta. Również przedsiębiorca – założyciel danego serwisu, powinien mieć możliwość łatwego zarządzania nim z każdego miejsca. Dlatego też aplikacja mobilna do obsługi sprzedaży jest równie ważna, jak ta z której będzie korzystał klient w celu obsługi zakupów. Sprawi to, że nie będziemy musieli za każdym razem siadać do komputera, by sprawdzić co dzieje się w naszym sklepie online.