Jednym ze skutecznych sposobów na reklamę zewnętrzną są tak zwane windery reklamowe. Ta popularna forma marketingu spotykana jest bardzo często na różnego rodzaju targach branżowych, w miejscach spotkań typu beach bar, przed siedzibami firm czy też na imprezach firmowych. Jakie są wady i zalety tego typu rozwiązań?
Windery są przede wszystkim bardzo łatwe i szybkie w montażu, dzięki czemu można je wielokrotnie i sprawnie rozstawiać, w zależności od potrzeb. Dobrze skonstruowany winder jest lekki i poręczny, przez co transport nawet dużej liczby flag będzie bezproblemowy. Ponadto ten rodzaj reklamy jest uniwersalny, przyciąga wzrok, a dobra jakość druku gwarantuje estetyczną prezentację logo i pozwala na świadomy rozwój spójnej identyfikacji wizualnej firmy. Windery z reguły wykorzystywane są jako reklama zewnętrzna, ale dzięki mnogości rozwiązań montażowych można je także postawić we wnętrzu. Flagi dostępne są w różnych kształtach, dzięki czemu skutecznie wyróżniają się na tle innych reklam stojących.
Windery są świetnym rozwiązaniem marketingowym i ciężko jest wyróżnić jakąkolwiek ich wadę. Jedyną przeszkodą do zastosowania windera mogą być bardzo trudne warunki atmosferyczne, które mogłyby spowodować wywrócenie się masztu lub wyrwanie go z ziemi. Jednak profesjonalnie zaprojektowane i wykonane windery posiadają odpowiedni stojak na flagi z obciążeniem (na przykład w postaci zbiornika na wodę), dzięki czemu przy zachowaniu zaleceń producenta są one całkowicie bezpieczne.