W ciągu ostatnich kilkunastu lat branża technologiczna przeżyła istny rozkwit. Doskonale widać to choćby na przykładzie telefonów komórkowych. We wczesnych latach dwutysięcznych były to nowinki dostępne jedynie wybranym, dziś niemal każdy dysponuje już co najmniej jednym telefonem. Mimo niezaprzeczalnych zalet komórek, wciąż jednak są miejsca, w których lepiej sprawdzają się tradycyjne telefony stacjonarne.
Kiedy więc warto pomyśleć o telefonach analogowych? Przede wszystkim sprawdzą się one we wszelkiego rodzaju biurach i zakładach pracy. Dużą popularnością stacjonarne aparaty cieszą się również w instytucjach użyteczności publicznej. W miejscach takich jak szpital, urząd czy apteka, dzwoniącym zazwyczaj zależy, aby szybko uzyskać połączenie i skonsultować się z dostępną, kompetentną osobą, która może udzielić informacji, a nie jednym, konkretnym pracownikiem, jak ma to miejsce w przypadku dzwonienia na numer telefonu komórkowego. Aparaty analogowe chętnie wykorzystywane są również do pracy w korporacjach oraz, przede wszystkim, na infoliniach. Istotną zaletą telefonów linii stacjonarnej jest możliwość obsługiwania wielu połączeń przychodzących i wychodzących jednocześnie, co znacząco podnosi wydajność pracy.